Sunday, December 15, 2019

سئو چیست؟

سئو چیست؟

سئو سایت که واژه فارسی عبارت Search Engine Optimization است و به صورت مخفف به آن SEO می گویند، به معنی انجام تمام فرآیندهایی است که باعث می شود سایت شما نتایج بهتری را در گوگل و سایر موتورهای جستجو کسب کند. عواملی که در بهبود وضعیت سایت شما تاثیر می گذارند را به دو دسته می توان تقسیم کرد: عوامل داخلی و عوامل خارجی. سئو سایت بیشتر بر روی عوامل داخلی تکیه دارد و با بهبود ساختار وب سایت و همچنین قالب آن سعی می کند وضعیت سایت شما در گوگل را بهبود ببخشد. به این نکته توجه داشته باشید که عوامل مهم سئو داخلی عبارتند از: نحوه طراحی سایت (شامل کد نویسی، سرعت لود شدن، ساختار صفحات، نحوه طراحی قالب، نحوه قرار گرفتن محتوا در صفحه و...) و محتوای سایت. بنابراین هیچ متخصص سئوی سایتی نمی تواند به تنهایی باعث بهبود وضعیت سایت شما شود و شما علاوه بر اینکه باید یک سایت مناسب و بهینه سازی شده برای گوگل داشته باشید نیاز دارید که محتوای مناسب نیز در سایت خود تولید کنید (مطابق با استانداردهای گوگل). به طور خلاصه SEO یعنی از بین بردن مشکلات کدنویسی و قالب سایت شما و تعریف پارامترهای مناسب در آن برای بهبود وضعیت رتبه سایت شما در گوگل و بدست آوردن کلمات کلیدی مناسب در زمینه کاری شما (کلمات کلیدی که مخاطب شما آنها را جستجو می کند)، تولید محتوای مناسب و بهبود تجربه کاربری بر روی سایت شما که نهایتا منجر به امتیاز بیشتر صفحات سایت در گوگل می شود. بنابراین سئو سایت، فرآیندی است که به تمام اتفاقات روی سایت مرتبط است و باعث می شود سایت شما نتیجه بهتری در گوگل کسب کند، این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی افزایش بازدید و درآمد سایت شما خواهد داشت.

چرا اصول سئو مهم است؟

اگر چه گوگل به صورت مستمر الگوریتم‌های خود را بروز رسانی می‌کند و الگوریتم های آن دائما در حال ارتقا و تغییر هستند، اصول سئو قواعد و مقررات نسبتا ثابتی هستند که بکارگیری آن‌ها رتبه سایت شما را ارتقا خواهد داد. متخصصان حرفه ای سئو، ضمن بکارگیری اصول سئو، به صورت مستمر تغییرات گوگل را بررسی می‌کنند و تلاش می کنند از نتایج یافته‌های خود را به بهترین شکل ممکن برای دستیابی به رتبه‌های برتر استفاده کنند. یافتن اصول حقیقی سئو و پرهیز از شایعات و افسانه‌های سئو می‌تواند در رسیدن کسب و کار‌ها به رتبه‌های برتر موتورهای جستجو تاثیر گذار باشد.

تکنیک ها و ابزارها چه نقشی در اصول سئو دارند؟

افراد در استفاده از تکنیک‌های سئو در سه دسته بندی کلی قرار می گیرند که هر کدام مدعی استفاده از اصول سئو هستند. در اینجا هر سه گروه را بررسی می‌کنیم :

کلاه سفید ها

این افراد دستورهای سئو را به صورت تمام و کمال مورد استفاده قرار می‌دهند و با پیروی از قواعد گوگل تلاش می‌کنند رتبه سایت را صورت طبیعی ارتقا داده و جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو کسب کنند. بکارگیری تمام و کمال این اصول زمان می‌برد اما نتایج حاصل از آن، عمر طولانی تری داشته و گوگل به راحتی جایگاه شما را به سایت‌های دیگر نخواهد داد. سئوی کلاه سفید یک فرآیند مستمر است و برای حفظ جایگاه تان باید برنامه‌های مدون و مستمری داشته باشید. این تکنیک، اخلاقی ترین شیوه کار است که به «سئو اخلاقی» هم مرسوم شده است.

کلاه سیاه ها

این تکنیک سئو که در سریع ترین زمان ممکن به نتیجه می‌رسد اصول سئو را زیر سوال می‌برد و تمام تلاش خود را برای دور زدن قوانین بکار می‌برد. گوگل به محض شناسایی تکنیک‌های کلاه سیاه سایت‌ها را به سرعت جریمه می‌کند و حتی ممکن است با پنالتی شدن سایت تان مواجه شوید که تمام تلاش‌های شما را به هدر خواهد داد. مدیران سایت‌ها هنگام انتخاب متخصصان سئو خود باید دقت زیادی را بکار ببرند تا گرفتار تکنیک‌های کلاه سیاه و تبعات منفی آن نشوند.

کلاه خاکستری ها

این افراد سعی می‌کنند با راه رفتن روی خطوط قرمز کاری کنند که گوگل متوجه زیر پا گذاشتن اصول سئو نشود، اگرچه این روش ریسک کمتری در مقایسه با روش کلاه سیاه دارد اما در صورت برملا شدن ممکن است برای سایت زیان‌های زیادی به همراه داشته باشد. تکنیک‌های سئو اگر به درستی بکار برده شود منجر به ارتقای رتبه سایت و افزایش بازدید سایت خواهد شد. سایت‌هایی که از این قوانین پیروی کنند در گوگل جایگاه مناسبی کسب خواهند کرد و ترافیک سایت به مرور و به شکل منطقی افزایش خواهد یافت. 


تبلیغات درون متنی/
اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و  طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.
تبلیغات درون متنی


یادگیری اصول سئو

انواع سئو کدام است؟ و هر یک چقدر تابع اصول سئو هستند؟

در حالت کلی کارهایی که بر روی سایت جهت بهینه سازی آن انجام می شود به دو گروه کلی سئو داخلی on-page SEO و سئو خارجی off-page SEO تقسیم می شود که در ادامه جزئیات هر کدام را توضیح می دهیم.

1- تعریف سئو داخلی 

سئو داخلی on-page SEO به مجموعه عواملی گفته می شود که در داخل سایت و ساختار محتوای آن انجام می شود از جمله :
  • بررسی ایرادات موجود در کد سایت و افزودن کدهای مورد نیاز سئو
  • افزودن اسکیما schema های مورد نیاز با توجه به نوع سایت به کد آن
  • بررسی و اصطلاح ساختار کلی سایت شامل منو ها و دسته بندی های آن
  • ویرایش تصاویر سایت برای سئو و کم کردن حجم آنها برای افزایش سرعت سایت
  • اصلاح ساختار URL های صفحات سایت
  • اصلاح عنوان و توضیحات صفحات و مطالب سایت
  • اصلاح مشکلات سرعت سایت و بهینه سازی آن برای رسیدن به بیشترین سرعت ممکن
  • بررسی و رفع ایرادات قالب سایت و مشکلات مربوط به واکنش گرا بودن آن روی گوشی موبایل
  • اصلاح صفحات گروه مقالات و تگ ها بر اساس کلمات کلیدی هدف
  • بررسی و پیشنهاد کلمات کلیدی برای ایجاد محتوا با توجه به مشتریان و کاربران هدف سایت
  • تولید محتوای جدید و ویرایش محتوای فعلی سایت بر اساس کلمات کلیدی پیشنهاد شده و استاندارد سازی آنها
  • لینک سازی داخلی بین صفحات و مطالب سایت و قرار دادن لینک به صفحات مهم در بخشهای اصلی سایت
سئو داخلی یا on page seo قواعدی است که در داخل سایت بکار می‌برید تا ضمن افزایش کاربران در موتورهای جستجو راحت تر یافت شوید. سئو محتوا و تکنیکال مهم‌ترین بخش‌های سئو داخلی هستند. با رعایت فاکتورهای سئو داخلی می‎توانید ضمن استفاده از محتوای مفید و کاربر پسند، بدون صرف وقت و هزینه زیاد رتبه دلخواهتان را بدست آورید. محتوای مناسب شاه کلید موفقیت کلیه فرآیند‌های سئو داخلی است و نقش اساسی را در ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو دارد. در کنار توجه به محتوا عناصری مثل توجه به کلمات کلیدی، بهینه سازی آدرس صفحات سایت، بهینه سازی Meta title ، بهینه سازی انکر تکست‌ها و رعایت ساختار در نوشتار متن می‌تواند به موفقیت سئو داخلی سایت کمک کند.

2- تعریف سئو خارجی 

برای سایت ها سئو خارجی off-page SEO هم استفاده می شود که شامل فعالیت هایی است و به نوعی بازاریابی و معرفی سایت در اینترنت و شبکه های اجتماعی است از جمله :
  • ساخت بک لینک از سایتهای معتبر و مرتبط به صورت مداوم
  • انتشار مطالب سایت در شبکه  های اجتماعی معروف برای هدایت کاربر و جذب مخاطب
  • ارسال خبرنامه و استفاده از ایمیل مارکتینگ برای جذب کاربران جدید
  • استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی سایت و معرفی آن در منابع مختلف
سئو خارجی یا  OFF Page SEO شامل روش‌هایی است که در خارج از سایت بکار گرفته می‌شود تا پس از بکارگیری قانون‌های سئو داخلی به ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک کند. سئو خارجی از فاکتورهای متعددی پیروی می‌کند که رعایت آن‌ها می‌تواند در موفقیت سایت نقش چشم گیری داشته باشد. طبیعی بودن، عنصر بسیار تاثیر گذاری در سئو خارجی است و باید تلاش کنیم قواعد ثابت سئو به طبیعی ترین شکل ممکن بکار برده شود تا موفقیت تضمین شود. ایجاد صفحه در شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ نویسی، ثبت سایت در موتورهای جستجو، اشتراک گذاری تصاویر مناسب و استفاده از ویدیو می‌تواند به موفقیت سئو خارجی سایت کمک کند.

تقسیم بندی سئو از لحاظ نوع فعالیت و روش کاری

یکی از عواملی که در زمان به نتیجه رسیدن پروژه ها تاثیر مستقیم دارد به نوع فعالیت و روش کاری بر می گردد. سئو سایت از  سه طریق انجام می شود :

1- سئو کلاه سیاه (black hat SEO) :

سئو کلاه سیاه یکی از انواع سئواست که با استفاده از تکنیک ها و روش های غیر اصولی و غیر قانونی موجب بهبود رتبه سایت در کوتاه مدت می شود. سئو کلاه سیاه برای رسیدن به رتبه های بالاتر، قوانین گوگل و سایر موتورهای جستجو را زیر پا می گذارد و به نوعی موتور جستجو را فریب می دهد.  این روش معمولا توسط افراد بی تجربه و سئو کارهای تازه کار استفاده می شود. در این روش نتایج خوب به سرعت کسب می شود اما هیچ تضمینی برای آن وجود ندارد و ممکن است هر لحظه گوگل متوجه تقلب شده و سایت را جریمه کند.

2- سئو کلاه سفید (white hat SEO) :

سئو کلاه سفید یکی از انواع سئو سایت است که با استفاده از تکنیک های مجاز و مطابق با استانداردهای گوگل، منجر به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو خواهد شد. نتیجه گرفتن در سئو سفید زمان بر است اما مهم این است که نتایج به دست آمده از طریق سئو کلاه سفید، پایدار و ماندگار است. متخصصین بخش سئو وب 24 بصورت کامل از روشهای کلاه سفید استفاده می کنند زیرا به دنبال کسب نتایج خوب و ماندگار برای مشتریان هستیم.نتایجی که به سئو کلاه سیاه بدست می آید دیر یا زود توسط گوگل شناسایی شده و سایت متخلف به شدت جریمه خواهد شد.

3- سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO) :

سئو کلاه خاکستری روشی میان دو روش سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید است. تکنیک های سئو خاکستری در راستای سئو کلاه سیاه هستند با این تفاوت که برای موتورهای جستجو قابل تشخیص نیستند. این تکنیک ها تاثیر خوبی در رتبه سایت خواهند داشت و بدون جریمه شدن سایت توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو، رتبه آن افزایش خواهد یافت. هدف از به کارگیری روش سئو خاکستری، رسیدن به نتایج بالای موتورهای جستجو در مدت زمان کوتاه است. اگر اصول سئو خاکستری به درستی رعایت شود، در کوتاه مدت و با صرفه جویی در هزینه، سایت می تواند به رتبه های بالا در نتایج جستجو دست یابد.

تبلیغات میان متنی
سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگلاز جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.
تبلیغات میان متنی

No comments:

Post a Comment