Tuesday, December 24, 2019

استراتژی محتوا چیست؟

 

اینروزها درباره استراتژی محتوا زیاد می شنویم شاید آنقدر که امروز درباره آن در ایران میشنویم در ابتدای سال ۹۶ اینگونه نبود یعنی سیر صعودی استفاده از این کلمه در دنیای فیزیکی و دیجیتال بسیار بالا بوده است. تعاریف مختلفی را هم برای آن شنیده ایم برای خود من هم این موضوع با توجه به علاقمندی ام به بحث محتوا و نویسندگی قابل تامل بود. مقاله زیر بخشی از دریافت های من پس از چند ماه مطالعه و سرک کشیدن به مقاله های مختلف در این حوزه میباشد امیدوارم برای کسانی که در این حوزه کار میکنند و علاقمند به این حوزه هستند مفید باشد.
استراتژی محتوا را به زبان ساده و خلاصه و کابردی میتوان، تولید محتوا برای جذب مخاطب نامید. شاید هزاران کتاب و مجله و دستور العمل ادبی برای نگارش یک متن در بازار موجود باشد. ولی اصلی ترین عامل برای جذب مخاطب نحوه روایت یک داستان است و نه رعایت شیوه های نگارشی در آن. شاید این جملات برای همه ما پیچیده به نظر برسند. بنابراین برای تعریف استراتژی محتوا یک مثال می آوریم.
تبلیغات درون متنی/
اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.
تبلیغات درون متنی
کتاب بلندیهای بادگیر نوشته امیلی برونته، دختری که هنوز سی سال نداشت و هرگز عشق را تجربه نکرده بود.
داستان عشقی نافرجام را چنان با دقت روایت می کند، که مخاطب داستان در لحظه خودکشی شخصیت اصلی داستان هیث کلیف، دچار یاس و سردرگمی و حتی حس تمایل به خود کشی میشود.
اگر بخواهیم فراموش کنیم که این کتاب چه شهرتی داشته است و چه میزان فروش کرده و فقط بخواهیم آن را با اصول نگارش ادبی نقد کنیم میتوان چنان کتاب را کوبید، که گویا یک اثر کودکانه و بی مصرف است که نویسنده کم سن و سالی آن را نوشته است. بعنوان مثال از ضعف های ادبی این رمان میتوان به استفاده از دو راوی در داستانی که کلا پنج یا شش شخصیت دارد، اشاره کرد. مورد بعدی شوخی های متلک گونه امیلی برونته که در سراسر کتاب چنان با داستان عجین شده اند، که انگار تمام محیط اطراف شخصیت ها بدنبال مضحکه آنان هستند. این شوخی های تمام نشدنی در متنی رخ میدهد که یکی از سوزناک ترین داستان های عاشقانه قلمداد میشود.
اگر بخواهیم کتاب امیلی برونته را نقد کنیم، کدام عامل را باید در نظر بگیریم، میزان بالای مخاطب را یا ضعف های اساسی شیوه روایت داستان را، آیا امیلی برونته را باید نویسینده ای قهار بدانیم و یا یک آماتور؟ که موفقیتی شانسی و غیر قابل تکرار داشته است.
برای اینکه کتاب امیلی برونته را به بحث خود مرتبط کنیم، نگاهی به استراتژی او در ایجاد محتوای کتاب بیاندازیم:
امیلی برنته بجای آنکه بدنبال راضی کردن منتقدان ادبی بوده باشد. داستان را بنحوی پیش میبرد که برای مخاطب عادی قابل قبول باشد. استفاده از دو راوی در همان ابتدای داستان با ورود یک مهمان به خانه زنی خدمت کار، مخاطب را برای شنیدن داستانی آماده می کند که یکی از راویان آن خود نقشی در قصه اصلی روایت ندارد و دیگری کاملا با آن درگیر است. مخاطب هنگامیکه با این دو شیوه روایت روبرو میشود، براحتی خود را در جای هر کدام از این شخصیت ها گذاشته و با قصه همراه میشود. محیط خشنی که امیلی برونته برای مکان رخدادن داستان انتخاب می کند. تمام شوخی های ناشی از تند زبانی اشخاص را توجیه میکند. مخاطب براحتی می پذیرد که این افراد با این زندگی در چنین طبیعتی، این چنین رفتار خشنی داشته باشند.
استراتژی امیلی برونته در روایت داستان خود براساس مخاطب عام باعث شد که داستان بلندی های بادگیر به یک شاهکار جهانی تبدیل شود و مادرانی در سراسر دنیا نام هیث را برای فرزندان پسر خود انتخاب کنند.
هنگامیکه برای یک برند میخواهید محتوا تهیه کنید، شما دقیقا در جای امیلی برونته قرار خواهید گرفت. برند نقش ناشر و منتقد را بازی می کند، که به دنبال روش های شناخته شده و استاندارد برای جذب مخاطب است و هرگونه خروج از عرف را بر نمی تابد. مخاطبان شما مانند خوانندگان واقعی کتاب بلندی های بادگیر هستند که به درستی استفاده از اصول ادبی اهمیتی نمی دهند. آنها میخواهند از خواندن روایت شما لذت ببرند. این موضوع چه به هنگام تولید متن های تبلیغاتی و چه هنگام نگاشتن مقاله های تحقیقاتی صادق است.
هنگامیکه قصد تهیه یک محتوا را دارید، خود را یک فروشنده تصور کنید، که میخواهد متن نوشته شده را بفروش برساند. آنچه که تصور می کنید در متن منجر به راحتی فروش میشود را در متن بگنجانید. اگر میدانید مخاطبان متن های شما از سواد پایینی برخوردار هستند. استراتژی محتوا نویسی شما باید بر اساس تهیه متن های ساده و بی آلایش و فارغ از کلمات سخت و پیچیده باشد.
یک فروشنده خوب در همان لحظه اول روی مشتری تاثیر خوبی می گذارد. هنگام تهیه محتوا شما نیز باید چنین کنید. یعنی شروع مقاله و محتوای شما باید مخاطب را جذب کند. فرض کنید که شخص دیگری غیر از خودتان مسئول فروش محتوای تولید شده است. محتوا را طوری تنظیم کنید که اشخاص دیگر بتوانند براحتی با آن ارتباط برقرار کنند.
هنگام تصمیم گیری برای تبیین استراتژی محتوا، باید با سیاست های شرکت برای بازاریابی و تبلیغات آشنا باشید. آیا هدف از محتوای شما تاثیر آنی بر روی مخاطبان است. آیا هدف شرکت از تهیه محتوا تاثیر در ناخودآگاه مخاطب برای بالاتر بردن ارزش برند و افزایش فروش در آینده است؟
کمی درباره محتوا:
انسانها از دیرباز به شکل های مختلف با محتوا درگیر بوده اند از همان روزهایی که برای انتقال پیام خود بر روی دیواره غارها شروع به کشیدن تصاویر مختلف کردند.
بعد از آن روند تولید محتوا  به شکل های مختلف ادامه پیدا کرد و در قالب  نامه ها، روزنامه ها، کتاب، رادیو و تلویزیون،  مجلات تخصصی،  ماهواره،  دنیای اینترنت و شبکه های اجتماعی همچنان در زندگی روزمره انسانها  ادامه یافت.
تبلیغات میان متنی
سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. طراحی سایت حرفه ای ، بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.
تبلیغات میان متنی

یک استراتژیست محتوا باید براساس زمانبندی و شرایط و موقعیت، محتوا را تولید کند

مثال: میخواهیم به کودکی دوازده ساله محتوای علم بهتر از ثروت است را ارائه دهیم. در شرایط عادی ما میدانیم که کودکی در سن دوازده سالگی با حجمه وسیعی از تبلیغات ضد محتوای ما روبرو شده و همواره شاهد تمسخر علم در برابر ثروت بوده است. تصور کنید این کودک همراه پدر خود در خودرو نشسته و شاهد دعوای دو مالک خودروی گرانقیمت و بکارگیری الفاض نادرست، توسط این دو راننده است. اگر پدر در این شرایط به فرزند خود محتوای علم بهتر است یا ثروت را ارائه دهد چه اتفاقی رخ میدهد.
یک کودک دوازده ساله بخوبی معنی الفاضی را که در دعوا بکار میرد را متوجه میشود و براحتی میتواند از خودروهای این افراد راجع به آنها بعنوان صاحبان ثروت فکر کند. بنابراین در این شرایط کودک چاره ای ندارد، جز اینکه بپذیرد علم بهتر از ثروت است. این امر همراه با این پیام است که علم تنها یادگیری زبان ، ریاضی ، علوم و غیره نیست. بلکه علم شامل فرهنگ ارتباط با اطرافیان نیز هست.
همانطور که در مثال بالا مشاهده کردید. یک استراتژی صحیح برای زمان ارائه محتوا میتواند، تمام سوء برداشت ها و تمسخر های موجود در برابر محتوای شما را از بین ببرد.
در بحث زمان ارائه محتوا میتوان به این نکته نیز اشاره کرد که گاهی برند ها با در اختیار قرار دادن امکاناتی به افرادی که در آینده ممکن است مشتریان آنها شوند، برای آینده خود برنامه ریزی می کنند. در وب سایت ها صفحاتی با رویکرد طرافداران محصول به همین منظور ایجاد میشوند.

استراتژی محتوا چیست

 

تعیین مسیر حرکت از سوی استراتژیست محتوا

مقصد یک استراتژیست محتوا همواره مشخص است و تنها تعیین مسیر حرکت برای رسیدن به هدف از اهمیت برخوردار است. پیمودن این مسیر تعیین شده برای رسیدن به مقصد، از روش های مختلفی مانند تهیه شعار های تبلیغاتی ، پوسترها و سایر انواع محتوا ممکن میشود.

انواع محتوا؟

محتواها ها را به دو شکل دیداری و شنیداری میتوان تقسیم کرد.
محتوا های دیداری تمام انواع متون از کتاب تا متن پیام تبلیغاتی و فیلمها
محتوای شنیداری مانند تبلیغات رادیویی و مانند آن

صنعت محتوا چیست؟

صنعت محتوا (صنعت محتوا و رسانه): مجموعه همه فعالیت‌های اقتصادی است که با هدف تولید، توزیع و نشر انواع محتوا،‌ از جمله موسیقی، صدا، ویدئو، انیمیشن، محصولات تلویزیونی، مقاله، کتاب، خبر و سایر خدمات مرتبط با اطلاعات، شکل گرفته‌اند.

تولید و عرضه محتوا در مراحل زیر انجام میپذیرد:

  1. تولید محتوا (Content Creation) : تولید کننده محتوا تمام کسانی هستند که یک محتوا را در ابتدای مراحل تولید و عرضه محتوا، تولید می کنند. تولید محتوا میتواند شامل تولید فیلم، نوشتن کتاب، نوشتن وبلاگ، تولید متن برای پیامک از محتوای یک فیلم یا کتاب و یا حتی تهیه یک عکس از طریق عکاسی و یا کلاژ برای شبکه های اجتماعی میشود.
  2. عرضه و توزیع محتوا (Content Delivery & Distribution): با گسترش شبکه های اجتماعی امروزه خود تولید کنندگان محصولات به عرضه کنندگان آن بدل شده اند. در کشورهای اروپایی یک نویسنده، نقاش، موزیسین و غیره برای عرضه و توزیع محتوای خود میتواند براحتی از شبکه های اجتماعی و سایت ها کمک بگیرد. این امر باعث شده است تا شبکه های عرضه و توزیع انواع محتوا با افزایش گستره مخاطبان خود در فضای مجازی، تولید کنندگان محتوا را به سمت خود جذب کنند.
  3. بازاریابی محتوا (Content Marketing): اصولا هر تبلیغی چه سنتی و چه اشکال جدید تبلیغ دارای محتوا هستند. بنابراین بازاریابی محتوا را نمی توان داشتن محتوا در هنگام بازاریابی تعریف کرد. زیرا که بدون محتوا اصلا بازاریابی اتفاق نمی افتد. بازاریابی محتوا بر بالابردن کیفیت محتوای بازاریابی تا حد اندازه هایی است که بتواند با ارائه محتوا بصورت خلاصه تر ، آموزنده تر و تاثیر گذارتر، ماندگاری بالاتری برای کالا و خدمات شرکت ارائه دهنده در ذهن مشتری ایجاد کند.
برای مثال به تبلیغ شرکت اپل در یکی از سری فیلم های Scary movie می پردازیم در این فیلم شرکت اپل با صرف هزینه ای نزدیک به هزینه تولید یک فیلم تجاری اکشن چنان تاثیری برروی مخاطب میگذارد که مخاطب ضمن خنده به حجو فیلم، اینک آخر الزمان، از کیفییت گرافیکی تخریب در فیلم مبهوت میماند و این تصویر در ذهن او کیفیت بالای اپل را ماندگاه خواهد کرد.
جولیا چایلد آشپز معروف فرانسوی هنگامی که از او خواستند محصولی را تبلیغ کند، یک شرط برای شرکت تولید کننده گذاشت و آن این بود که نامی از شرکت تولید کننده محصول نبرد. این شرط باعث شد که بینندگان بدون آنکه از شنیدن نام یک کالای تجاری در وسط برنامه آشپزی مورد علاقه شان کسل شوند. به تماشای آشپزی او بنشینند و برای اینکه خوراکشان به خوبی جولیا باشد، همان برندی را که او استفاده کرده را تهیه و استفاده کنند.
در بسیاری از کشورها هنگامی که بیننده یک فیلم برای تهیه آن پولی پرداخت میکند شرکت تولید کننده و توزیع کننده فیلم حق پخش تبلیغات در وسط فیلم را ندارد. در واقع شرکت ها بین پخش رایگان فیلم و تبلیغات و یا فروش فیلم، باید یکی را انتخاب کنند به این ترتیب محتوای تبلیغاتی در لوح های فشرده در اکثر دنیا بصورت اسپانسر شدن شرکتی برای تولید فیلم میباشد تا نام تجاری شرکت در انتهای فیلم به عنوان اسپانسر فیلم درج شود.
شرکت مک دونالد در سایت خود قسمتی برای سوالات مخاطبان قرار داده و پاسخ های خود را بصورت فیلم تبلیغاتی ایجاد می کند. مثالا هنگامی که بیننده ای سوال کرده بود که آیا اینکه محصولات مک دونالد ازصد درصد گوشت تولید میشوند؟ یک فیلم مستند از مراحل تهیه گوشت در شرکت مک دونالد تهیه کرده و در سایت قرار داده بود و در آخر مجری برنامه اعلام میکرد که تمام گوشت موجود در محصولات مک دونالد صد درصد گوشت تازه است. این تبلیغ به ایجاد حس اطمینان مشتریان بسیار کمک کرد.
در بازاریابی محتوا هدف این است که با افزودن مطالبی آموزنده تر ، جذاب تر و مجاب کننده تر بیننده را بیشتر تحت تاثیر قرار دهد.

بازاریابی محتوا در فضای مجازی:

عبارت SEM به معنای استفاده از کلیه قابلیت های فضای مجازی برای بازاریابی، شامل استفاده از شبکه های اجتماعی ، تبلیغات ایمیلی ، تبلیغات کلیکی گوگل و سئو میشود.از جمله استراتژی های بازاریابی است که اغلب با بازاریابی محتوا نیز همراه میشود.
امروزه محتوای دیجیتال بخش اعظمی از بازاریابی محتوا را تشکیل میدهد.
در بازاریابی محتوا علاوه بر اهمیت کیفیت محتوای تولید شده، تبلیغ محتوای تولید شده از اهمیت برخوردار است. اگر شما مطالب آموزشی زیادی تولید کرده اید ، مخاطبان آن آموزش ها باید از وجود این محتوا آگاه باشند.
در بازاریابی محتوا در فضای مجازی میتوان به همان اشکال سنتی هم عمل کرد ولی شیوه اصولی این مدل تبلیغات بالابردن کیفیت مطالب تا حدی است که مخاطب به دنبال محتوای ما بگردد. مثال: در بازایابی ایمیلی میتوان آدرس ایمیل مشتریان راخرید و یا میتوان در سایت برای ثبت نام دریافت مجله تبلیغی سایت فرمی طراحی کرد. در مدل اول همان بازاریابی سنتی و در مدل دوم بازاریابی مدرن صورت گرفته است.

استفاده از بازاریابی محتوا برای رونق کسب و کار

با توجه به تعریف‌هایی که تا کنون – به عنوان قرارداد داخلی – مطرح کرده‌ایم، استفاده‌ی مقطعی از محتوا برای رونق کسب و کار را می‌توان زیرمجموعه‌ی فعالیت بازاریابی محتوا در نظر گرفت.
احتمالاً روندی که در استفاده از بازاریابی محتوا برای رونق بستنی فروشی (یا هر کسب و کار دیگر) در نظر گرفته می‌شود شبیه مسیر زیر است:
  • بودجه‌ی ریزی برای تبلیغات انجام می‌شود.
  • تعیین می‌شود که چه سهمی از این بودجه به فضای دیجیتال اختصاص دارد.
  • بودجه‌‌ی تبلیغات دیجیتال، بین فعالیت‌های مختلف (از جمله فعالیت‌های محتوا-محور) تقسیم می‌شود.
  • بر اساس بودجه‌ی تعیین شده، فعالیت‌های مربوط به بازاریابی محتوا، تعریف و اجرا می‌شوند.
تهیه یک یا چند رپورتاژ آگهی، کلیپ ویدئویی تبلیغاتی، هماهنگی با تعدادی از اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی برای انتشار برخی توضیحات و محتواهایی که از پیش تهیه کرده‌ایم، راه‌اندازی یک سایت با چند مطلب و سپس هدایت ترافیک با تبلیغ در موتورهای جستجو و سایت‌های پربازدید، نمونه‌هایی از فعالیت‌های زیرمجموعه‌ی بازاریابی محتوا محسوب می‌شوند (این فهرست می‌تواند بسیار طولانی‌تر باشد).
ممکن است کسی که مسئولیت بازاریابی محتوا را برای چنین کسب و کاری بر عهده گرفته، تصمیم بگیرد یک کمپین اینستاگرامی هم برای این کسب و کار تعریف و اجرا کند و به این منظور، اکانتی هم برای این برند بستنی تعریف شود.
چنین کاری به خودی خود نادرست نیست و می‌تواند مثبت هم باشد.
اما باید به این مسئله هر فکر شود که آیا پس از پایان مرحله‌ی معرفی اولیه و Launch، باز هم می‌خواهیم در اینستاگرام بمانیم؟
اگر قرار به ماندن است، برنامه‌ریزی برای این شکل از حضور، وارد مقوله‌ی استراتژی محتوا می‌شود. چون باید برای حضور بلندمدت، منابع مورد نیاز، اهداف و چشم‌انداز و دستاوردهای مورد انتظار، تصمیم گرفته شود.
اما اگر قرار باشد فعالیت اکانت ایجاد شده، پس از راه‌اندازی اولیه، متوقف یا کمرنگ شود، مسئله کمی پیچیده‌تر خواهد بود. چون ممکن است در آینده، همین صفحه‌‌ی با فعالیت کم، در مقایسه با رقبای فعال، به عنوان نشانه‌‌ای از ضعیف بودن برند تلقی شود.
این‌که آیا چنین برداشتی ایجاد خواهد شد یا نه و اصلاً آیا این نگرانی، منطقی است، باز خود سوالی است که استراتژیست محتوا می‌تواند در موردش قضاوت کند.

نگاه استراتژیک به محتوا در کسب و کار

نقش محتوا در کسب و کار را به شکل دیگری هم می‌توان تعریف کرد: ممکن است صاحبان این برند بستنی، تصمیم بگیرند محتوا را به عنوان ابزار دائمی تبلیغی و ترویجی در کنار کسب و کار خود حفظ کنند.
در این حالت، هرگز قرار نیست تولید محتوا و مدیریت محتوا و البته بازاریابی محتوا، متوقف شود؛ بلکه قرار است محتوا به عنوان یکی از دارایی‌های کسب و کار در نظر گرفته شود و همواره، در کنار سایر منابع کسب و کار، مورد استفاده قرار گیرد.
اصطلاح Content as an Asset یا محتوا به عنوان یک دارایی‌ که در میان استراتژیست های محتوا رایج است، به این نوع نگرش اشاره دارد.
در چنین شرایطی، سوال‌های بسیاری وجود دارد که باید درباره‌ی آن‌ها تصمیم گرفته شود. سوال‌هایی که دانش استراتژی محتوا به آن‌ها می‌پردازد و استراتژیست محتوا باید بتواند به یافتن پاسخ آن‌ها کمک کند.
در این درس، برخی از این سوال‌ها را، صرفاً به عنوان نمونه با هم مرور می‌کنیم:

تعیین مأموریت محتوا

اگر قصد داشته باشید محتوا را به عنوان پایه‌ی ثابت کسب و کار خود در نظر بگیرید، دیگر نمی‌توانید صرفاً به محتواهای ساده‌ی تبلیغاتی (صریح یا ضمنی) اکتفا کنید.
کسب و کاری که قرار است ده یا بیست سال و حتی بیشتر فعال باشد و در تمام این مسیر نیز محتوا را در کنار خود داشته باشد، باید محتوایی با محوریت نیاز مخاطب تولید کند.
به عبارت دقیق‌تر:
  • پرسونای مخاطب (یا مخاطب‌های) محتوا تعیین شود.
  • داشته‌ها و امکانات کسب و کار و هویت برند تعریف شود.
  • مشخص شود که محتوا در چه حوزه‌هایی می‌تواند نیازهای مخاطبان را برطرف کند (فصل مشترک داشته‌های کسب و کار و نیاز مخاطب)
ضعف در استراتژی محتوا و تعریف نکردن مأموریت محتوا، یک کسب و کار را به یک تقویم مناسبتی تبدیل می‌کند

بودجه ریزی برای محتوا

بر خلاف فعالیت‌های مقطعی، وقتی می‌خواهید در بلندمدت از محتوا به عنوان یک ستون کسب و کار استفاده کنید، باید بودجه ریزی دقیق و مناسبی هم برای این کار انجام شود.
راهکارهای بودجه ریزی محتوا را باید به صورت مستقل مورد بحث و بررسی قرار داد. اما دو مورد از رایج‌ترین شیوه‌ها به شرح زیر هستند:
  • اختصاص یک رقم برای سرمایه گذاری اولیه و سپس تعیین درصدی از درآمد (یا سود)‌ برای سال‌های آتی
  • تدوین بودجه سالانه و پیشنهاد آن توسط استراتژیست محتوا به مدیریت؛ سپس تخصیص بودجه‌ی تصویب شده
توجه داشته باشید که در این‌جا، به علت نگاه بلندمدت و نگاه به محتوا به عنوان سرمایه گذاری، ممکن است بودجه‌ی اولیه در مقایسه با یک کمپین تبلیغاتی کوتاه مدت، عدد بزرگ‌تری باشد. به تعبیر حسابداری، اگر استراتژی محتوای مدون و مطمئن داشته باشیم، می‌توانیم بپذیریم که هزینه‌های اولیه، در مدت نسبتاً طولانی‌تری مستهلک شوند.

تعیین و انتخاب کانال‌های توزیع محتوا

وقتی از استراتژی حرف می‌زنیم، یعنی پذیرفته‌ایم که محدودیت منابع وجود دارد و باید انتخاب‌ها و تصمیم گیری‌ها، با تکیه بر تفکر استراتژیک انجام شوند.
پس نباید این پیش‌فرض را داشته باشیم که هر چقدر تعداد رسانه‌ها را بیشتر کنیم، موفق‌تر بوده‌ایم. باید مشخص شود که چه سبدی از کانال‌ها و رسانه‌ها، می‌توانند بستری مناسب و کارآمد برای ارتباط با مخاطبان ما را تشکیل دهند.

برنامه ریزی برای چرخه عمر محتوا

عمر محتوا، بسته به نوع محتوا و بستری که برای انتقال آن به مخاطب انتخاب می‌کنیم، تغییر می‌کند.
استراتژیست محتوا با پیش‌بینی و بررسی چرخه عمر محتوا، هزینه‌ی واقعی سرمایه گذاری روی محتوا را برآورد می‌کند. هم‌چنین تصمیم می‌گیرد که محتوا پس از رسیدن به آخرین نقطه در چرخه‌ی عمر، دچار چه سرنوشتی خواهد شد و چه سرنوشتی در انتظار آن است
تصمیم گیری در این موارد، می‌تواند به برآورد بهتر منابع مورد نیاز، تخصص‌های ضروری، تعداد اعضا و تخصص افراد تیم تولیدکننده‌ محتوا (در مورد کسب و کارهای بزرگ) و سایر پارامترهای عملیاتی مشابه، کمک کند.

تعیین معیارهای موفقیت

استراتژیست محتوا، نمی‌تواند کار خود را صرفاً به ارائه‌ی تعدادی توصیه محدود کند. او باید مشخص کند که دستاورد تولید و به‌کارگیری محتوا به عنوان یکی از دارایی‌های سازمان، در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت چه خواهد بود.
او باید معیارهای موفقیت محتوا را تعریف کرده و نظر موافق مدیر یا مدیران کسب و کار را در مورد آن معیارها جلب کند.
هم‌چنین شاخص‌هایی کمّی تعریف کند که به کمک آن‌ها، در آینده بتوان میزان موفقیت محتوا (و البته میزان تسلط و توانایی خود او) را به شکلی شفاف و عینی، سنجید.
تبلیغات میان متنی
درب شیشه ای یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند  را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنید. درب شیشه ای اتوماتیک قائم الکترونیک/
تبلیغات میان متنی

No comments:

Post a Comment